Udstyr du bør have i din forretning
Driver du en detailforretning, så ved du helt sikkert også, at mængden af forskelligt udstyr, som du kan få, er rigtig stor. Der findes mange forskellige ting, der kan være med til at optimere din butik, og de er værd at overveje, hvis du gerne vil tage din forretning til næste niveau. Her i artiklen nævner vi forskelligt udstyr, som du med fordel kan drage nytte af. Bemærk dog at det udstyr som vi nævner kræver, at du har en butik af en vis størrelse. Noget af udstyret kræver nemlig, at du har en god tilgang af kunder samt en webshop.
Hold styr på din kø
Du har helt sikkert været i en butik, hvor man skal trække et nummer. Mange kender det fra for eksempel apoteker, posthuse og så videre. Fordelen ved sådan et system er, at det gør det markant nemmere for dine kunder at handle i din forretning, og de ved cirka, hvor lang tid det tager, før de kan komme til at handle. Bemærk at det selvfølgelig kun er en god idé, hvis du har mange kunder. Det kan for eksempel være en isbutik, hvor der er mange kunder i bestemte perioder. Der findes mange forskellige systemer – både mere innovative med brug af smartphones samt de traditionelle, hvor man blot trækker et nummer.
Synkroniser dit webshop lager med dit butikslager
Langt de fleste butikker har styr på dette. Men har du lige startet en webshop, kan det være svært at holde styr på dit lager i butikken og webshoppen samtidig. Det ville være super ærgerligt, hvis en kom til at bestille en varer i din forretning, som du ikke havde på lager. Der findes løsninger, hvor man kan udvikle API til dette, så det kan trækkes sammen med dit POS system og din e-handelsløsning. Det kan godt være en anelse teknisk, og derfor kan det være en god idé at alliere sig med en ekspert. Er du stor nok, vil du nok helst have et lager til begge dele, da det giver bedre mulighed for skalering særligt på e-handelsdelen.
Tæl dine kunder med en kundetæller
Noget som særligt store butikker gør er at tælle sine kunder med en kundetæller. En kundetæller kan give dig info omkring, hvornår dine kunder besøger din forretning, hvordan vejret er med videre. Der findes et hav af forskellige kundetællere, nogle er selvfølgelig mere moderne end andre, og nogle kan også generere heatmaps med videre, så du kan se, hvor dine kunder bevæger sig i din forretning. Start evt. Med en simpel tæller, og så kan du jo teste det af løbende og eventuelt investere i en mere avanceret tæller.